Psykoterapeutin luovuus ja hyvinvointi

Päiväys ja aika
14/10/2021
19:00 - 21:00

Syksyllä 2021 jatkamme jäseniltojen teemaa ”psykoterapeutin luovuus ja hyvinvointi”. Toistaiseksi jatkamme Zoom-yhteyden kautta. Live-tapaamisten alkamisesta ilmoitamme myöhemmin.

Ajatuksia luovasta asenteesta psykoterapeuttisessa suhteessa

Puhuja:
Kari Kurkela on FT, professori emer sekä psykoterapeutti ja kouluttajaryhmäpsykoanalyytikko.

Kommentit:
Esko Klemelä.

Aika:
To 14.10 klo 19:00-noin 21:00.

Paikka:
Zoom-yhteys.

Psykoterapeuttisessa työssä keskeistä on osapuolien välisen suhteen laatu. Voisiko tällaista suhdetta voi värittää jonkinlainen jaettu luova asenne? Oletan, että jaettu luova asenne tarjoaa edellytyksiä löytää jotain sellaista, jolla voi olla syvälle meneviä ja pysyviä rakentavia muutoksia tuottava vaikutus. Luovalla asenteella en tarkoita, että kyse olisi jonkinlaisesta rajattomasta, impulsiivisesta haahuilusta. Mutta mistä silloin on kyse? Miten terapeuttista luovaa asennetta voisi luonnehtia? Millaisista tekijöistä se voisi koostua? Voisimme näitä asioita miettiä alustukseni herättämien ajatusten pohjalta.

Alustuksen ja kommentoijan jälkeen osallistujat voivat esittää kysymyksiä ja keskustella ajatuksistaan.

HUOM! Ilmoittautuminen jäseniltaan 12.10. mennessä alla olevan linkin kautta (tarvittaessa kopioi linkki selaimeesi):

Ilmoittautumiseen liittyvissä teknisissä kysymyksissä ota yhteyttä Olli Rantulaan: olli.rantula(at)aalto.fi

Ystävällisin terveisin,

Tiedetoimikunta